رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رامهرمز از برگزاری نوروزگاه این شهرستان در  جمعه ۱۰ فروردین ساعت ۱۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد محمدعلی‌نژاد، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رامهرمز گفت: از جمله خدمات ارائه شده به گردشگران اجرای موسیقی زنده سنتی، اجرای نمایش حاجی‎فیروز، عکاسی با لباس محلی، ارائه و عرضه دمنوش‎های گیاهی، غذاهای محلی و سوغات رامهرمز، عرضه لبنیات، سبزیجات و ترشیجات و نیز نان محلی به صورت سنتی درون سیاه‎چادر، ایجاد موزه مردم‎شناسی است‌.

وی بیان داشت: نوروزگاه شهرستان رامهرمز جمعه 10 فروردین ساعت 17 با حضور مسئولان شهرستانی در عمارت تاریخی صمیمی برگزار می‌شود‌.

محمد علی نژاد گفت: پدیده تشکوه و چشمه‎های قیر، بیشه‎زارهای رامهرمز و امام‎زاده بی‎بی‎تاج از جمله جاذبه‎هایی هستند که روزانه بازدیدهای بیشماری از آنها صورت می‌گیرد‌.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رامهرمز اشاره ای به بناهای تاریخی داشت و عنوان کرد: مشهورترین آن‎ها عمارت صمیمی است که 3 دوره صفویه، قاجاریه و پهلوی را به خود دیده و یک مجموعه 4 قسمتی با قدمت حدود 400 سال است که گردشگران می‎توانند همه روزه تا پایان نوروز از ساعت 8 تا 20  به آن مراجعه کنند و ضمن بازدید از قسمت‎های مختلف بنا، از فضای باغ و سایه درختان آن هم استفاده کنند.

انتهای پیام/م

برگزاری نوروزگاه رامهرمز در 10 فروردین

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.